tirsdag 1. februar 2011

Er i litt sånn deppe-modus!

Jeg er ikke spesielt glad i tirsdagene. Og i dag var heller intet unntak. Mandagene er ganske greie, man kommer seg opp sånn litt i svime etter å ha sovnet altfor for seint på søndagskvelden, siden man ligger altfor lenge på søndagsmorgenen. Helga henger litt igjen, og tempoet er litt saktere enn vanlig. Men så kommer denne tirsdagen da! Da føles det ut som evigheter siden det var helg, og en enda lenger evighet til det blir helg.  Tirsdagen er liksom som midt i noe der jeg er litt usikker på om jeg skal glede meg over helga som var eller til den som kommer. Og i dag kjente jeg at humøret sank i takt med minuttene på vekkerklokka som varslet at NÅ ER DET TIRSDAG!! Jeg håpet på at ting ville bli bedre etter å ha fikset på utseende med div. sminke og hårspray, men i dag hjalp det ingenting! Morratrynet ble ikke skjult. Så jeg bestemte meg for å lure meg selv til at dette var en fin-fin dag til å være blid på, jeg klistret på meg et smil, fikk koppen min te og mine 2 - 3 røyk, så var jeg i gang igjen!
Så kommer jeg på jobben. Og der sitter damene og prater om treningen de hadde vært på i går.
Til opplysning så trener jeg ikke. Jeg liker ikke å trene, liker ikke å presse kroppen til det ytterste, for så og si etterpå : "Du verden, dette var godt!!" Jeg har litt vanskelig for å tro på det, Jeg gjorde det før, og jeg syntes da at det heller ikke var godt. Så der sitter damene og prater om en to-timers økt på sykkel, med musikken dundrende, hvorpå de dagen etter klager over stive muskler og går som ei ku med tre bein. De har prøvd å få meg meg, men jeg nekter. Jeg prøvde meg på en spinningsykkel en gang, i et treningsstudio i Vardø. Jeg tråkket i vei, pulsen steg og det blinket faretruende i ett hjerte en eller annen plass foran meg! Jeg hoppet av!
Jeg har treningsdrakt, ihvertfall bukse, men den er så innmari god at den blir mest brukt som kosebukse. Og joggeskoene mine er sikkert 30 år gamle og full av maling, men jeg tar det ikke så tungt jeg.
Jeg er en hivande god livssnyter, og skal jeg trene, så blir det i mitt hode, litt kjedelig å nyte godsakene, får litt dårlig samvittighet, og da velger jeg heller å nyte.  Og jeg nyter i fulle drag. Joda, jeg har en litt for stor mage, rompa er ikke så stram som jeg skulle ønske den skulle være, og lårene er runde de også, men jeg trøster meg med at jeg har en mann som er glad i meg, og da nyter jeg livet enda litt mer:) Jeg er av den typen som rett og slett er bedagelig anlagt, og hvet dere hva, jeg trives veldig godt med det jeg!
Så nå er det heldigvis snart slutt på denne tirsdagen, og humøret er forhåpentligvis på topp igjen i morgen. Jeg har holdt det jeg lovet i går og handlet inn middag og melk for resten av uka, og i dag koste vi oss med kylling , salat og ris, som jeg selvsagt dynket ned med bearnaisesaus. Og jeg nøt middagen min jeg:)

Tuddelu...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar