torsdag 17. februar 2011

Er i vane-modus.

Endelig ble det torsdag, og jeg kjenner gleden ved at  det er helg igjen i morgen. Kl 16 i morgen presist tror jeg jammen meg at jeg skal gi i fra meg et aldri så lite gledeshyl, smekke hælene sammen og fly opp bakken ( som for tiden er nedsnødd, så trampe er vel heller det rette ordet ), komme meg hjem og ta ei kosehelg med familien min. Og det beste med alt, så har jeg nettopp vasket huset. Det er ikke akkurat en vane jeg har for tiden, og vaske huset til hver helg altså. Men i dag på jobb, har jeg gått og mantret til meg selv: Vask huset, vask huset, vask huset, og jammen meg fungerte det også. Men når jeg kom hjem kom jeg på at det var tomt for grønnsåpe, men hva har man naboer for?? Når jeg kommer hjem fra jobb, sjenker jeg meg et glass brus og tar en røyk, En vane! Så er det å sjekke FaceBook, lese VG og så lage middag. Setter jeg meg ned med PC'n på fanget, da er det gjort. Men ikke i dag nei, neida, husfrua heiv seg rundt og tørket støv, vasket klær,ryddet, støvsugde, vasket badet, fikk lagd middagen halveis før mannen tok over, hengte opp klær og vasket golvene, og spiste middagen:) Som dere sikkert skjønner, gidder ikke den frua dette hver helg, så innimellom lukker jeg også øynene og later som om det er vasket. 
Men i dag har jeg vært kjempeflink, og når jeg synes jeg har vært kjempeflink, så er jeg også kjempeflink til å belønne meg selv, så det blir nok litt Crispo i kveld også:)

Jeg må bare fortelle dere hva som skjedde på jobb idag, og siden jeg aldri noensinne har tatt meg selv høytidig, så kommer dette på trykk! Når jeg står på badet her hjemme og legger sammen klær og rydder, tenker jeg på mye rart, og midt inni alle disse tankene, tenker ikke hele tiden på at vi er en familie på 5 her i huset. Så, det er tusen tanker i hodet på hva jeg skal gjøre, så kjenner jeg at jeg må ha en aldri så liten tissepause. Klart jeg tar den før jeg forlater badet, hvis ikke må jeg jo gå inn igjen. Poenget er at jeg veldig ofte glemmer å lukke døren, til mine barns store irritasjon, og bevare meg vel, jeg forstår dem så inderlig godt. Ikke så veldig bra syn det der, mamma med buksene på hælene:)  Jeg vet jeg må jobbe med den der! For i dag på jobben så skjedde det der også. Jeg bare måtte ha en tissepause, og på vei bortover gangen, kom det tusen tanker i hodet mitt igjen, ( jeg var vel hjemme på badet igjen, tenker jeg ), jeg gikk inn på do, satte meg ned og "slapp det løst", da jeg ser at jeg har glemt og lukket døren. På jobb!! Hærregud, jeg fikk en skikkelig dose med panikk, og prøvde febrilsk å "stenge kranen", men det var nytteløst, så i stedet satte jeg farten opp og jobbet hardt med å gjøre meg ferdig i lyntempo. Jeg satt også og lyttet etter stemmer og prøvde å gjøre meg bitteliten, men siden man sitter der man sitter, så er det pent lite man kan gjøre for å stikke seg bort. Så der satt jeg, rød som en tomat, latteren i halsen og lyttet. Denne gangen var jeg heldig, det kom ingen forbi døra, så i morgen skal jeg henge opp en laminert huskelapp på dodøra på jobb: HUSK Å LUKKE DØRA FØR DU SETTER DEG!!


Så mitt råd til deg i helga: Lukker du ikke døra, så shit au..:)

Tuddelu...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar