fredag 29. april 2011

Frøken Stressa.

Herlighet, hvor dagene bare flyr unna! Jeg tenker at i morgen må jeg blogge litt, men så har det plutselig gått 3 dager!! Jeg som nesten lengtet meg syk etter påska, og nå er den over for mange år siden..! Og denne påska føler jeg ble mer tilbragt i bil enn noe annet. Palmelørdag dro vi på Harrytur og kosa oss. Bare så synd at bila fikk seg en "hick-up" og måtte legges inn et par dager. Men på onsdag var vi klare igjen, og da var det eldstemann som skulle kjøres til Hamar på TG! Torsdag dro vi til Sverige for å besøke et søskenbarn av min mann. VI gledet oss masse til dette besøket, men hadde lite peiling på hvor vi egentlig skulle kjøre! Så min kjære mann fikset GPS på telefonen og vi fylte bilen full av barn, boller og brus og dro ivei! GPS-Guri var grei hun, helt til vi møtte på veiarbeid på motorveien. Dette var hun ikke god på, og GPS-Guri forvandlet seg fra å være en tanke morsom til å bli ei maskjærring! Hadde vi hørt på alle hennes befalinger, hadde vi ennå rotet oss rundt i nabolandet og spist kjøttbullar og drukket cola. Nei, det var da jeg hadde mest lyst til å hive hele kjærringa i skogen, at vi bestemte oss for å kjøpe et kart. Og jeg leser kart så det suser, det er bare det at jeg er så sinnsyk bilsyk, jeg klarer ikke å se på skotuppene mine i mer enn tre sekunder før kvalmen velter seg opp i drøvve'ln. Så da var det å pøse på med postafen, lese kart og gjett hva, VI KOM FRAM :)

Vi var i Sverige i en dag, og virkelig kosa oss hos kjempetrivelige folk. Jeg har funnet ut at jeg elsker det svenske språket, herlig! Kom hjem natt til påskeaften, og endelig en dag uten kjøring. Og sola strålte fra himmelen, så fruen fikk enda flere fregner, før vi igjen på 1 påskedag atter en gang satte oss i bila (uten GPS-Guri) og kjørte til Hamar for å hente poden som ikke hadde sett dagslys på 5 dager! Så ble det hviledag 2 påskedag, og tjopp, så var påska over! Man kan virkelig lure på hvor tiden blir av!

Nå er det flytting som står på agendaen. Huset er snudd opp-ned, esker overalt, rot på alle bord og midt oppi alt dette surrer jeg rundt, plukker på ting, finner gamle ting jeg hadde glemt jeg hadde og kaster ting over en lav sko! Det andre huset skal pusses opp, her skal det vaskes og mannen min reiser snart til Mexico-gulfen! Det er det jeg sier:"Jeg skulle ønske jeg kunne vært schizofren!"

I dag er det prinsebryllup i England, champagnebrusen og tiaraen får vente til neste bryllup, for i kveld må denne frøkna stille som vakt på vårballet for elevene på ungdomsskolen! (Eller kanskje jeg tar den på i kveld, da blir min datter fornøyd, tenker jeg) Så med trøndersk humor og pågangsmot kommer jeg nok i mål denne gangen også! God, avslappende helg, folkens!



Tuddelu...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar