lørdag 9. april 2011

Frøken Ryddeguri.

Med våren og våryrheten, følger det alltid med en ting: Ryddesjau! I år var det garasjen som fikk gjennomgå! Og herregud, sier jeg bare. Er det mulig å ta vare på alt som man aldri noen gang kommer til å bruke? Det lå esker der inne som ennå ikke var pakket opp på snart tre år! Så i dag ble alt vi ikke skulle ha, spredt utover golvet, sortert og lagt ut for salg på fb. Og jeg tok en sjefsavgjørelse: Langrennskiene blir enten solgt eller dumpet. Jeg har funnet ut at disse skiene ikke er noe for meg lenger. Det var mens ungene var små at det var hyggelig å ta på skiene og strene inn i skogen for så å svette seg fram til en egnet plass for å tenne bål og grille pølser. Det var virkelig koselig, men nå er det mye morsommere med slalomski! Heisen opp og bakken ned! Det er gøy det. Så dermed går langrennskiene på dynga, mens slalomskiene får stå!

Oppå loftet lå det også mye snedige ting som vi håper å få kvittet oss med, deriblant en køyeseng, redningsvest og brudekjole! Kjolen min er jeg en tanke betenkt med å selge, men samtidig, hva skal jeg med den? Det er jo liksom ikke slik at jeg har til hensikt å bruke den om igjen, så da er det vel bedre at andre kan få glede av den! Det var min drømmekjole, akkurat slik jeg hadde drømt om at den skulle være, rett ned med sløyfe på rompa:)

Det er mye som blir kastet også! En halv bilnøkkel fra en bil vi solgte for mange år siden...!!!! En skisko, den andre ble sikkert kastet i fjor. Støvler med hull i, en ødelagt campingstol (ikke spør meg hvorfor den ikke ble kastet i fjor sommer), en skistav og klær ungene har vokst ut av og som er såpass slitte at vi ikke har gitt dem bort!

I morgen skal vi fortsette ryddesjauen, og jeg kommer nok til å finne mer som kan selges eller kastes, og nå skal jeg kaste alt som jeg med sikkerhet, og ikke med full så stor sikkerhet på at jeg ikke kommer til å bruke noe mer! Nå er det slutt på å ta vare på ting og tang som bare ligger i eskene og råtner på rot. Bort, det er det det skal! Men, kjenner jeg meg selv godt nok, kommer jeg nok til å si det samme om tre år igjen! "E det mulig å ta vare på ailt vi itj bruke??"

Tuddelu...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar