fredag 1. april 2011

Er i beredskaps-modus.

I hele dag har jeg bare tenkt 1 April. Jeg skal nemlig ikke la meg lure igjen, og igjen, og igjen! Jeg er nok av den lettlurte og naive typen som tror på det meste som blir sagt og skrevet, så i dag tar jeg ikke telefonen og når jeg leser avisene kommenterer jeg ingenting av det som står der, i fare for å dumme meg ut igjen. 

Jeg husker godt to ganger der jeg lot meg lure av avisene. Den ene gangen var vi på ferja på vei til Åfjord. Min mann hadde vært i kiosken og kjøpt seg litt kaffe og avisa, og jeg satt i salongen og ventet på ham. Så kommer han og legger førstesiden opp og sier:" Hæregud, sjå Mona, tænk at det går an!!" Jeg kikket ned, drog pusten og buste ut et" HÆRREGUD!" med et ansikt som sikkert nok lignet Skriket! En politi hadde brukt laserpistol mot en bil og delt den i to!!! Mor og barn ble heldigvis ikke skadet i uhellet. Jeg gikk beint på uten å tenke! 
Den andre gangen var da et fly måtte nødlande på E6 ikke langt fra der vi bodde, i Malvik kommune. "Åh, Hærregud, kor heldig at det itj kom nå bila akkurat da!" var min reaksjon. Det var selvsagt bilde av flyet på motorveien i avisen, det var nok derfor jeg atter en gang gikk beint på! 

Min mann var notorisk før til å lure meg. Sikkert ikke lurt å fortelle om denne gangen, men shit au, That's me!
Han ringte meg og presenterte seg som ansatt i Meteorologisk Institutt og lurte på om jeg ville kjøpe dagens værmelding for 300 kroner! "Alle dager," tenkte jeg, "hva er detta for no?" Det ser jeg jo gratis på tv, tenkte jeg! Høflig som jeg var, takket jeg nei! Det ringte ingen bjeller i mitt hodet! Når jeg så takket nei, spurte han heller om jeg kunne tenke meg å kjøpe gårsdagens værmelding for 500 kroner da? "Helighet, det var jo i går jo! Hvorfor i all verden skal jeg kjøpe noe som har vært og som jeg ikke trenger å vite siden jeg har opplevde det i går??"  Hvor var bjellene, tenker jeg nå når jeg ser tilbake! 
Han har lurt meg mange ganger, men i de siste årene har han heldigvis sluttet. Enten så finner han det altfor lett, eller så synes han synd på meg, for bjellene er fortsatt ikke inntakt i mitt blonde hode! 

Jeg er heldigvis der hen at jeg kan le av alt dette, og er nok den første til å innrømme at "Lille Trille" er full av selvironi. Det må jeg være, for jeg har et så  vimsete, rotete og så impulsivt hode at jeg havner opp i de merkeligste situasjoner ofte. Det er sikkert ikke plass til noen bjeller der inne, tenker jeg, det er derfor jeg så lett lar meg lure:)

2 timer og 20 minutter igjen, og jeg tror jeg skal klare det denne gangen også, men jeg kommer ikke til å fortelle dere narren i avisene, jeg vet nemlig ikke...:)

Ha en fortreffelig lur kveld, her blir det Baylis i glasset.

Tuddelu...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar