tirsdag 19. april 2011

Frøken lykkeliten.

Lykke kan være så mangt! Når man streber etter de store ting, tror jeg at lykken kan være litt lenger unna enn hos de fleste av oss. Bruker vi litt tid til å tenke på hva vi egentlig har av verdier i livet, vil nok lykken komme ganske fort opp til overflaten.
Jeg for min del, jeg opplever lykke hver dag! Ungene mine gjør meg lykkelig flere ganger daglig, selv om de gråe  hårene er synlige til tider. Jeg blir ofte stolt når jeg ser dem komme mot meg og tenker det er utrolig at disse tre er mine barn.
Min mann gjør meg lykkelig. Det vi har bygd opp sammen gjennom snart 18 år er jeg utrolig stolt over og glad for at vi har det så godt sammen som vi har det.
I dag kjente jeg igjen lykkefølelsen komme sigende over meg. Jeg stod opp litt over kl 7, og hadde kjøkkenet helt for meg selv. Huset har nå i natt vært overfylt med mennesker. Vi har 3 soverom og når jeg la meg, telte jeg 8 mennesker, fordelt rundt omkring. Men, hvor der er hjerterom er der husrom også. Så det å ha kjøkkenet helt for meg selv kl 7 var deilig. Teen ble kokt, røyken tatt mens Radio Norge med herlig musikk kom fra radioen. Jeg sjekket facebooken min, og tok så fram kryssordbladet mitt. Det er lykke det:) Ikke det helt store, vil sikkert mange si, men jeg koser meg jeg.

Til og med at bilen vår har havnet på "sykehuset" tar ikke bort lykken over at det er påske og ferie. Men den bør bli ferdig til torsdag, da skal vi nemlig til Sverige noen dager. Men den positive husfruen tenker at det ordner seg helt sikkert. Hvis ikke blir det jævlig mye kryssord her hjemme!

Sola skinner ute, i går ble det veldig mange fregner og rød hud, så nå skal jeg finne fram solkremen min, ta med meg en colaboks og sette meg ute og nyte dagen. Noen av gjesten har allerede satt seg i bilen og startet på turen opp til Trøndelag, så jeg sitter igjen alene med tekoppen min, og kjenner at mitt hypersosiale gen blinker med varsellampene om at nå må du finne noen å prate med. Så min kjære datter og hennes venninne blir sikkert overlykkelig hvis jeg går opp og vekker dem med værmeldingen om at påskesola skinner:) Jeg tar risken jeg...

Tuddelu...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar