fredag 15. april 2011

Frøken Påskeklar.

Endelig ble det fredag og første dag i påsken. Jeg elsker fredagene, og når det attpåtil er første dag i en ferie som varer i hele 10 dager uten vekkerklokke, matpakker og dokø, ja da blir ikke fredagen bedre.

I morgen starter vi påska med en Harrytur til det store utlandet. Turen går til Svinesund, og jeg som også elsker bilturer kjenner ett bittelite snev av reisefeber. Gleder meg masse jeg! Og så går jeg fullstendig amok i godterbutikkene. Alle de boksene med smågodt er nok til at turen for meg blir fullkommen. Siden jeg var lita jente, med en 5'er i lomma og gikk til Kinokiosken og plukket smågodt, har jeg vært hekta. Så det å komme til smågodtbutikken i Sverige, er himmelen for meg.
Senere på kvelden får vi besøk av min manns datter og hennes samboer, som vi ikke har sett på mange måneder. Herlig:)

Så blir det forhåpentligvis noen solfylte dager hjemme, før vi muligens atter tar turen til Sverige for å besøke min manns søskenbarn. Da blir det hotell i et par netter og hotellfrokost:) Kjenner det allerede jeg, gleden av å slippe å lage mat i noen dager, og ikke minst å slippe oppvasken etterpå. Det er nesten halve gleden av et godt måltid det.

Eldstemann har endelig blitt gammel nok (i følge ham selv) til å være med på TG (The Gathering) på Hamar. Et kjempelan med 5 tusen deltagere. 5 dager varer det, så dette blir første påske uten at hele familien er samlet, og mor kjenner at det er ikke like kult at ungene vokser til og blir eldre!

Jeg har vasket huset, det lukter salmiakk og grønnsåpe, jeg har satt fram mine 15 kyllinger og diverse påskepynt ungene har laget, naboen kommer over på middag i kveld, påskehumøret er på plass og roen senker seg i hodet og skuldrene senkes.

Jeg ønsker alle sammen ei fortreffelig, herlig og solfylt påske, og husk, har du unger så vær forsiktig med alkoholen og kos dere heller sammen om kveldene med yatzy, potetgull, brus og appelsin:)



Tuddelu...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar