fredag 2. september 2011

Frøken Kjørelærer.

Det er noen som sier at når man er konfirmert, ja da er man tørr bak øra! Vel, hos meg både drypper og skvetter det til tider, selv om alderen tilsier at jeg burde vært knusktørr.! Så, jeg håper min sønn nå er så godt som tørr, for nå er han ferdig med det trafikale grunnkurset, sladrespeil og "L" er kjøpt inn, ingen unnskylding teller noe mer.

Vi har trenet litt her ute på tunet. Kjørt fram og rygget tilbake, parkert her og der, og det gikk jo bra det, det var jo ikke noe fart å snakke om! Jeg kommer aldri til å glemme første "time" i passasjersetet, mens sønnen min satte seg bak rattet. Jeg fortalte ham rolig hva han skulle gjøre før han skulle tråkke forsiktig på gassen. Så da vi kom til delen med å løsne brekket, ja hva skal jeg si..Her er hva som ble sagt og gjort:

"Så tar du dein hændel'n dær å trække dein mot dæ!"
"Dein??"
Jeg lener meg litt mot han, kikker, og sier:" Ja, riktig, dein ja! Bare dra dein mot dæ!"

Pang, så spratt panseret opp!!!

Tanken slo meg at det er sikkert best vi holder oss her på tunet til min kjære kommer hjem fra sjøen. Er jeg den rette "kjørelæreren" for min sønn, er jeg den rette som skal lære ham opp, når jeg ikke aner hva som skjer når en varsellampe blinker mot meg på dashbordet! Men vi kom oss gjennom det uten bulker og ødelagte vegger rundt omkring. Syntes jeg var flink jeg :) Så nå må vi begynne å komme oss ut på veien snart, og jeg har sendt ut kjørevarsel til alle i Svelvik gjennom min facebookside, så alle er herved advart.

Bare en liten tilbakekikk på varsellampene. Der er jeg ikke god altså. Det er slettes ikke innlysende hva som er galt selv om det blinker foran meg, for disse bildene er ikke enkle å tyde. Så i går ettermiddag, på vei til Drammen for å hente min kjære på stasjonen, begynte det å blinke. Og jeg hater at det blinker.! Jeg har fått ettertrykkelig beskjed om å stanse når det blinker, ta opp læreboka mi og kikke i den. Som sagt, så gjort. Jeg smatt inn på en busslomme, åpna boka og skjønte ikke en dritt. For det første forklarte ikke boka noe om det bildet som blinket (mannen min fant det med en gang) og for det andre så står alt på TYSK! Og min ungdomsskoletysk hjelper meg nada! Jeg stod der og lurte på om jeg skulle kjøre eller ikke, da det plutselig hadde stoppet opp med blinkinga, så ute av syne, ute av sinn, kjørte jeg videre. Helt til det kom tilbake..! Jeg tok da opp mobilen min, knipset et bilde (ja, mens jeg kjørte, for da turde jeg ikke å stanse) og skulle sende dette til min kjære, men så stoppet blinkinga igjen. "Okay" tenkte jeg, "skal du kødde med meg, så overser jeg deg og bare kjører!" Jeg kom fram og fortalte min mann om dette...Det var neste tomt med kjølevæske, og hvordan i huleste skulle jeg forstå det ut av det bildet som  så ut som ei bøtte med tagger på?? Bildet skulle heller illustrert en mann/dame som frøs og ei flaske vann, da hadde mitt blonde hodet tatt det med en gang.


HAAALLOOOO....!!

Tuddelu...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar