fredag 16. september 2011

Frøken Høfligheta sjøl!

I det siste har det vært en del ivrige selgere som har ringt til min lyserosa mobil. Og de gir seg ikke! Jeg går ikke alltid med mobilen på meg. Når jeg vasker klær, rydder på soverom eller er på do, for den sagt skyld, ja så hender det faktisk at mobilen min ligger på kjøkkenet og kimer. Så blir jeg nysgjerrig, og er det et nummer som ikke er lagret, da blir det 1881! Og så kom dette nummeret opp, og etter søking, ble det konstantert at det var en selger eller noen som drev med markedsundersøkelse. "Kjedelig", tenkte jeg! Neste dag ringte de opp igjen, og jeg tenkte at "Niks, du skal bare få ringe, deg snakker jeg ikke med!" Det holdt ikke med disse to dagene, skjønner dere. Dette mennesket hadde visstnok bestemt seg for å være utholdende, men det er jeg også, til en viss grad.

Så i går begynte mobilen atter å ringe for n'te gang, med det samme nummeret. "Ok", tenkte jeg, "nå får det være måte på utholdenhet!" Jeg har selv jobbet som telefonselger, og jeg har ALDRI åpnet en samtale som høres ut som om jeg skulle kjenne den fremmede i den andre enden av røret. Jeg presenterte meg, sa hvem jeg ringte på vegne av osv. Dette mennesket i min andre ende gjorde ikke det, og med  Linni Meisterstemme durte hun rett inn i min allerede irriterte hjerne! Her er samtalen (hvorpå jeg også fikk en ala Linni Meisterstemme med trøndersk schvung):

-"Hallo!"
-"Haalloo, Er det Mona jeg snakker med?"
-"Ja, det er det!"
-"Åhhh sååååå hyggelig at du er Mona!!!"

Her hadde jeg allerede fått nok! Jeg så for meg ei blondie med langt, bølgete hår, lange rosa negler med ei penn i hånden, og neglefila liggende rett i rekkevidde... Så jeg svarte, med Linni Meisterstemme:

-"Ka hete du da?"
-"Ehhh, jeg heter Nina!"
-"Åhhh, såååå hyggelig at du er Nina da!"
-"Ehhh, ja....!"
-"Koss'n har du det i dag, Nina, og koss'n e været dær du ringe i fra??"

Her holdt jeg nesten på å tisse på meg av innestengt latter:) Og denne Nina var helt tydelig blitt vippet av denne tynne, lille planken hun satt på for dette stod ikke håndboka hennes nei!

-"Ka ska du gjør i helga du da, Nina???"
-"Ehhh!"  Pip, pip, pip!!!

Det var signalet for at min kjære Linni Meisterkloning hadde lagt på! Hun trodde sikkert jeg var spøtte gal eller lesbisk, noe jeg ikke bryr meg nevneverdig om, jeg fikk meg bare en god latter jeg...:)

Så med denne samtalen friskt i minne, huset er helgevaska, snart ryr det inn med ungdommer som skal lane her, og baylisen i kjøleskapet, så tar TrønderLinni helg, og håper at helga blir deilig for dere andre også:)


Tuddelu...

1 kommentar: