fredag 23. september 2011

Frøken Multitasker.

Min effektivitet blomstrer, nesten hver morgen, og utover dagen er den meget dalende! Men siden jeg er en multitaskende kvinne, blir ting i huset gjort unna i en hivende fei. I går f.eks. da jeg skulle ordne meg frokost. Bestemte meg for å steke egg, og tok fram alt det jeg trengte, knuste eggene i ei halvvarm panne, idet telefonen min ringer. Mens jeg snakker i telefonen, ser jeg at oppvaskmaskina er ferdig. Hva gjør jeg da? Joda, tømmer maskina, passer eggene og prater i telefonen. Hadde en meget hyggelig samtale, selv om vedkommende i den andre enden for det meste sa: " HÆ! ", da tømmingen av maskina ble en tanke bråkete! Det var tre multitasker det :)

I dag, på badet, etter endt hårvask, tok jeg fram føneren og satte i gang med hårtørking. Da la jeg merke til at det var uhorvelig mange hårspenner, strikk og øredobber etter en viss tenåringsdatter, som lå slengt utover. Disse rydda jeg opp og fikk de inn i skapet, satte bort en veltet elektrisk tannbørste som ikke blir brukt, og satte de andre dingsene der de skal stå og hengte opp håndkleet etter en viss tenåringsønn, som ikke skjønner at det faktisk er mer hensiktsmessig at de henger enn slenger. Det er en ting jeg har begynt å legge merke til hjemme hos oss på badet. Er det virkelig bare jeg som vet hvordan man skifter dopapir i henger'n? Jeg skifter denne nesten hver dag. Det viser seg at når rullen er tom, blir en ny rull tatt, men ikke hengt opp. Så, mens jeg sitter der og letter på trykket, tar jeg ut den gamle, setter inn den nye og henger den opp. Multitasker 2 :)

Det er veldig effektivt å være multitaskende, ting blir som sagt gjort unna i en fei, men så hender det at ting skjer så fort at jeg ikke får med meg hodet mitt i svingene! I dag tok jeg fram støvsugeren for å gjøre rent til helga. (Selv om jeg nesten synes det er bortkastet tid, 2 timer etter er det som å gå på sandpapir enkelte plasser likevell). Vel, der stod jeg og dro i støvsugeren da jeg plutselig hørte ett kræsj bak meg som tilsa at jeg hadde multitasket feil. Mens jeg dro i støvsugeren, hadde ledningen til ei lampe som stod på bordet hektet seg fast i ledningen til støvsugeren, og dermed gikk den i golvet og tusen små biter lå rundt omkring på golvet! Sånn kan det gå...!

Og når fredagskvelden kommer, da tasker jeg helt multieksepsjonelt!! Med pc'n i fanget, hvor jeg skyper med min kjære (multi 1), som atter en gang har dratt ut på Nordsjøen, gløtter jeg innimellom på tv'n (multi 2) og koser meg med godteri og cola zero i glasset (multi 3) og snakker med ungene (multi 4).

Så da ønsker dere alle sammen en multiavslappende helg, kos dere med deres kjære og lad batteriene til mandag (det blir multi 3 det).


Tuddelu...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar