søndag 1. januar 2012

Frøken Familiekjær.

Jula for mange er så mangt. Spør du unger, (+ meg) er det gaver, spør du eldre er det kanskje minner og barnebarn. Spør du foreldre er det ungenes forventninger og tradisjoner. Men for de fleste er det nok også familie. I min familie er det en del splittelse, så til tider var jula litt tung å komme seg gjennom. Men nå, etter mange år, så har jeg lært meg å sette pris på de jeg har kontakt med, de som setter pris på oss. Så når tante kommer, da er det starten på jula. Vi koser oss sammen i ei hel uke, ungene elsker henne og hun elsker ungene. I år var vi også ekstra heldig da min manns datter og samboer kom dagen etter tante dro, og ble her til i dag. Vi kosa oss med familiemidag i går kveld, spilte spill og kjørte eldstemann på fest.... og hentet ham :)

Jula for meg er å glede meg sammen med min familie. Latter og glede er og blir ingredienser for ei perfekt julefeiring. Pakket inn i kjærlighet og trygghet, blir det perfekt.  Ungene er sent oppe og sover lenge. Vi spiser frokost sent og middag i 17-tida. Imellom koser vi oss med smågodtet fra Sverige, potetgull, brus, konfekt og filmer. Masse filmer..:) Med andre ord, vi sløver, legger på oss noen kilo og lader batteriene. I romjula stresser vi ikke, gjør minst mulig, men er sammen hele tiden :) Det er jul for meg det.

Dette er den 18de jula jeg har med min kjære! Og i år skiftet vi årstall smilende, forelsket og med nyheten om at i april blir vi for første gang besteforeldre. Arnes datter har et bitte-lite guttenusk som skal hete Nathaniel, og i år har jeg i jula sittet og strikket på et lappeteppe med den ene hånda og kjent nurket sparke meg på den andre hånden. Jeg er i bestemorlykke, og gleder meg vilt til å begynne å kjøpe inn bittesmår klær igjen..:) BESTEMOR....Før fylte 40 og jeg blir bestemor..:)

Jeg kjenner på meg at dette Herrens år 2012 blir veldig bra. Ting er under forandring, positiv forandring og jeg kjenner hjertet banker av forventning og glede på vegne av hele min lille familie! Dette året vi nå har forlatt, har til tider vært tøft, men sammen har vi kommet gjennom det, sterkere og rettere i ryggen, med en større dose erfaring som vi godt kunne ha vært foruten, men som vi heller valgte å bruke positivt.  Jeg elsker min lille, herlige familie av hele mitt hjerte, og jeg skal også dette året gjøre det jeg kan, som mamma og kone for at de andre rundt meg skal ha det best mulig, det er de fortjener :)




Så kjære venner, ta vare på de du har kjær, om det er familie eller venner, og vis dem at du bryr deg, det koster så lite å gi omsorg, oppmerksomhet og kjærlighet :)

GODT NYTT ÅR..


Tuddelu...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar