onsdag 4. januar 2012

Frøken Solstråle!

Hva er det egentlig som skjer med kloden vår??? Vi har jo i noen år nå hørt om dette med global oppvarming..Jeg har ikke satt meg så veldig mye inn i dette jeg, i og med jeg i de  tidligere år, som vanlig, fryser rompa av meg når stokken viser - 10 grader eller kaldere, og da kunne de som mente noe om denne oppvarmingene stappe den langt der oppe sola ikke skinner...Men nå, nå er det faktisk vårstemning ute, og kalenderen viser 4.01.2012!


Sommergrønne blader :)




I mine barndomsår på Oppdal snødde vi nærmest ned, og det var heller ikke uvanlig med - 30 grader når man inntullet som en eskimo trasket stiv som en stokk til skolen! Var vi heldig hang det røde flagget ute ved lærerrommet, da fikk vi være inne i friminuttene.  Vi måtte hver vinter måke snø fra hustaket, stigen ble satt opp og vi ungene fikk klatre opp og hoppe ned på plena som sikkert lå der under ca 2 meter med snø! Vi ungene i gata satte sparkene våre sammen som et tog, noen andre stod vakt ved kryssene, og der satte vi ned bakkene, kom det bil var det bare å styre i shitfart rett i grøfta :) Da var det vinter da!

De tre årene vi har bodd her i Svelvik har vi jo til de grader opplevd vinter, nesten innesnødd da vi har vært nødt til å måke unna snøen fra stuevinduene for å se ut..Men nå, nå er det like før Hestehoven kommer trampende og gressklipper'n må lufte seg ut fra garasjen.




S
Sommergrønn vinterplen.


Jeg savner jo snøen, selv om det er hardt å innrømme det. Elsker jo å tine meg opp på stranda, sol og varme, sand mellom tærne og kokosolje..*savn*
Men ser jo at dette ikke er helt normalt, og ganske kjipt for ungene våre, siden det lå tre par twin-tip ski under juletreet, men som nå står nede i kjelleren og samler støv.
Så i år er jeg litt splittet, er ikke helt enig med meg selv om jeg er glad snøen stråler med sitt fravær eller jeg er lei meg for at plena visstnok blir en tanke grønnere for hver dag!  Det gjenstår å se om denne Ole Brummen får både i pose og sekk :) Enn så lenge, et nytt stemningsbilde fra Svelvik!


Tuddelu...



Svelvikstrømmen bader i solstråler :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar