lørdag 7. januar 2012

Frøken Undrende.

Hei og god lørdag.

Jeg trodde faktisk jeg fikk denne morgenen alene jeg, bruker stort sett det i helgene, men i dag satt faktisk min eldste og yngste sønn og kikka på tv! Noe overrasket over at 16 - åringen satt der, men etter nattens fest satte hodepinen inn et rykk, og der satt han da, med isbiter i brusen og så litt betuttet ut!

Men over til det jeg undrer meg over! Har man barn, er cluet å tenke tilbake når man selv var tenåring for å prøve å forstå, som mamma har man jo liksom ikke vært gjennom en prøveperiode på dette da! Og her tenker jeg tilbake så det knaker...Hvorfor er det slik at når jeg ber mine barn om å gjøre noe, f.eks. ta ned skittenklær fra rommet (fatter ikke at jeg må be dem om det heller når rommet oversvømmes av sure sokker, svette skjorter, våte håndduker og et krympende klesskap) så får jeg til svar :" STRAKS!" Og dette "strakset" betyr da selvfølgelig ikke med en gang, eller nesten med en gang. Niks, her i huset betyr det alt fra 2 minutter - 3 timer - ei uke eller aldri...Og det er noe så irriterende at jeg blir småsprø. Når det minker med glass og middagstallerkner her nede hos meg, ja da hoper det seg der oppe hos eldstemann, og kommer han ned når jeg ber om det, niks! Jeg må ihvertfall gi ham noen dager, om jeg da ikke henter det selv.

Så nå er det pay-back-time, tenker jeg! Når de en sjelden gang ber meg om å vaske ei skjorte eller ei bukse, ja da skal jeg svare : "STRAKS!"  Når de ber om å bli kjørt til butikken for å kjøpe seg jordbærmelk og Dundersalt, ja så skal jeg være vennligheten selv jeg og svare: "STRAKS!" Da blir det ca. tre dager før melka kommer i kjøleskapet da:)

I natt har det snødd, ikke så mye, men nok til at jeg fikk julestemning...Synd at jula ble kastet ut 2de januar! I dag er ski på tv, eldstemann lager frokost til yngstemann (???!!!!?????),  mannen sover og fruen er lørdagsglad :)


Tuddelu...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar