søndag 25. desember 2011

Frøken Julestjerne.

Oi, oi, oi....Jeg er så mett at jeg tenker at jeg neppe kommer til å klare å spise noe som helst før middagen i morgen, men plutselig så våkner jeg opp av dvalen min og finner meg selv i kjelleren, foran kjøleskapet, og tømmer smågodt i ei stor skål..!!!! Er det mulig? Men godt er det, uansett. Og hvis jeg ikke tenker 1.juledag, men søndag, så smaker det jo litt ekstra godt også! Så her sitter jeg og putter enda mer innabords, svelger dårlig samvittighet med lakrissmokker, salte bomber, sure tær og skumnisser og trøster meg med at det er jo jul bare en gang i året!

På fredag var den tradisjonelle lutefiskmiddagen klar, og den smakte superb:) Ungene fikk pizza fra Ebbestad, så var hele familien Bratland fornøyd. Julaften serverte min kjære verdens beste ribbe, den var så god at jeg nesten felte noen juletårer. I dag ble det nydelig stek, og i morgen blir det pinnekjøtt! Snakk om maratonløp. Skulle jo nesten tro at vi etter jula aldri mer skal spise mat. Og jeg har nå begynt å drømme om tacoen min jeg! Kjøttdeigen pakket inn i lefsa sammen med ost, salat, mais, creme fresh og tacosaus, det skal bli godt det. Men på onsdag har eldstemann bestilt kyllingvinger, da har han bursdag! Og jeg får hetta med tanke på at nå er han tre dager unna å sitte bak rattet!!! Kua husker når kalven satt akkurat der, og det er slett ikke lenge siden det....

Vel, nå er årest julaften over, og spenningen i hele kroppen har gitt seg. Jeg sitter igjen som et slapt, men lykkelig pølseskinn, og fryder meg over alt jeg har fått. Og jeg må si folk rundt omkring kjenner meg godt, jeg har fått poser på poser med godis..:) Men mye annet også, bl.a. klær, smykker, lue, morgenkåpe og ny gåsedunpute, så Tornerose har sovet prinsessesøvnen sin i natt! Men den gaven jeg var mest nysgjerrig på var den min yngste sønn og min kjære mann har jobbet med i over ei uke før julaften. Det var ei nydelig, svart hylle som vi allerede har ommøblert rundt omkring på veggene for å henge den opp! Og den ble utrolig fin.






 Så nå er det kveld, kveldsmat blir det neppe, men siden jeg har spist en del søtt nå som jeg har skrevet dette, tenker jeg kroppen min trenger litt salt, og helt sånn uten videre så vet jeg at det ligger en pose med paprikapotetgull i skapet. Oh, herlige jula...:)


Tuddelu...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar