lørdag 20. oktober 2012

Frøken Overvekt.

God kveld i heimen:)

Jeg hadde IKKE tenkt å skrive om min overvekt i dag, selv om det helt sikkert ikke hadde skadet om den hadde kommet på agendaen en gang i blant heller. Jeg er av den bedagelige typen, som vanner plantene når de roper etter vann, eller som roter fram støvsugeren når mine kjære hybelkaniner har fått barnebarn. Er av den kosete typen jeg, som elsker å kose meg med god mat og aller helst smågodt! Noen som sa barnslig, bare vent.

I går tok vi (min mann, eldste sønn og meg) turen over grensa for å kjøpe inn litt julemiddager og div. Div. er ensbetydende med godteri for meg, ingenting slår de over 1000 forskjellige typene de har i boksene på Godisbutikken. Og denne gangen gikk vi litt over bananas. Jeg kjøpte min store pose, min mann en enda større pose, siden jeg hverken kjøper noe han liker eller deler noe han måtte finne på like, jeg kjøpte en pose til min gode venninne Tonje og min sønn sin pose. Det ble ganske heavy..:)


Endelig tilbake i bilen gikk min fjortishjerne i full klikk over alt smågodtet, og jeg hadde store problemer med å bare det å begynne å spise, visste jo ikke hva jeg skulle ta. Så mens jeg sitter der med blanke øyne og er overlykkelig, begynner vi å snakke om kvoter og overvekt, og en dritskummel tanke slår ned i meg...Overvekt i smågodt..??? Det er ikke mulig, så jeg spør like godt min mann: " Ehhh, e det åvervækt på smågodt??" Noe nøling ble svaret:"Næææææiiiii!!!", Noe som slettes ikke roet nervene mine før tollen jeg så nærme seg. Og der stod de, 3 stk. som var klare til å stoppe oss. Vi bruker sjelden å smugle, og blir det gjort er det som regel en strut med snus eller en extra kartong med sigaretter, ikke no mer. Og der satt jeg og var redd for smågodtet mitt!!!

Jeg gjorde meg klar i det vi nærmet oss de tre skumle, jeg tok et ekstra godt tak i posen min og tenkte: "Dåkker kain ta fra mæ my, men smågodtet mitt det får dåkk faen itj....!!", og jeg satt og kikket i taket og plystret på noe jeg ikke kunne. Og det hjalp, vi kjørte rett forbi, og de tre skumle smilte og nikket til oss. Du verden for noen koselige mennesker de var, og fjortishjernen jublet over all kosen det skulle bli på kvelden :)
Og gjett om jeg koset meg. Ost, kjeks og hvitvin med mannen, med smågodt til dessert :)

Herligheten min   <3


God lørdag og kos dere med det dere må ha, jeg  har mitt jeg:)

Tuddelu...





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar