torsdag 1. november 2012

Frøken Julekalender.

God morgen :)

Det er snart jul folkens, og i dag er det 1 mnd igjen til julekalendrene skal opp på veggen, julegardinene skal strykes og  henges opp, nissen skal ut på trappa (som for øvrig er helt ny for året og har fått prøvestått ett par dager ute, men jeg var redd folk trodde jeg hadde tørnet ut og tok den dermed noe motvillig inn igjen!!), julestjerna skal opp og noen nisser skal finne plassen sin. Jeg kunne glatt ha pyntet i oktober jeg altså, er i fyr og juleflamme fra sånn ca midten av oktober og utover desember, men bruker meg så innmari i disse juletider, at når jula endelig kommer, ja se der, da begynner jeg å bli litt smålei...Hvert år....:)

Fra ungene ble født, har de fått sin egen hjemmebroderte julekalender. 3 unger =  72 gaver. Og jeg skal si dere en ting, aldri var det så stille på soverommet til ungene som kvelden før 1 desember! Smånissene skulle komme inn gjennom nøkkelhullet på utgangsdøra med gavene, og ble de sett, ja da ble de redde og kom til å stikke av med gavene, og ikke et knyst fra 3 unger. Jeg er sikker på at de ikke turte å gå på do engang:)
Bare det å se gleden og forventningene de hadde til denne tradisjonen gjorde den vel verdt stresset og pengene de tok å få til gaver!

Så ble de eldre, og kalenderen mistet noe av sin glans, smånissene ble ikke trodd på og de begynte å ymte frampå at de heller ville ha penger, noe jeg meget motvillig gikk med på. Men nå er det slutt på det, julekalendrene skal opp, med gaver på, om de vil ha eller ikke..(tro meg, alle kommer til å åpne gaven sin før de drar på skolen). Men i år dro jeg en liten spøk til min kjære mann om at han kanskje også ønsket seg en kalender, og gjett om han ble glad da...??!! Så der satt jeg og hadde problemer med å legge 24 til 72...Men han skal få kalenderen sin ja, og han kommer til å bli meget overrasket (bilde kommer).

Så var det meg da, vi er 5 i familien og 4 får kalender, laget av meg, og man skulle jo vitterlig tro at det var nok til at noen med en viss snev av samvittighet tenkte:" Stakkars mamma/kone, ska itj a få nånn gava hu da..!!" Neeeeiiii da, så gavegal som jeg er, skal jeg i år overraske meg selv med en kalender jeg også. Jeg skal kjøpe meg små poser med smågodt, drops, smånisser og annet julestash , pakke dem inn, glemme at jeg har kjøpt dem, og da kommer jeg til å bli såååå glad når de åpnes..:)

Enkelt sinn, enkel å glede...:)

Tuddelu...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar