tirsdag 16. oktober 2012

Frøken Blond.

Heellooo:)

Nå har jeg gjort det igjen....Å være "blond" er for meg å tråkke i salaten, gang på gang. Og dette er jeg rimelig god på, skjønner du! Alle de som kjenner meg godt, smiler og rister oppgitt på hodet så går vi videre. Men de som ikke kjenner meg så godt, kan fort tro at dette kvinnemenneske er komplett dum.

Men, heldigvis er jeg utstyrt med en skikkelig stor dose med selvironi, og den bøtta ser ut til at den er utømmelig, heldigvis.

Jeg kommer ut av heisen på et hotell. Min mann skulle bare ta en røyk og komme etter meg. Rommet vårt er nesten i enden av en lang gang, og jeg rusler bortover gangen, fullstendig fjern og bortreist i min egen lille boble. Så stopper jeg og drar kortet over "låsen"(kommer ikke på hva det heter) og venter på det grønne lyset som indikerer på at døra er åpen. Det skjer ikke. Det lyser rødt, altså, dør stengt. Jeg prøver igjen, igjen og igjen....Rødt, rødt og rødt. Vi har med vår sønn også, og han har rom rett over gangen for oss, og jeg tenker da at jeg sikkert har byttet om på kortene og at jeg har feil kort. Så jeg snur meg og prøver den døra også, uten hell, den blinka like rødt som første dør den også. Så jeg røsker litt i dørhåndtaket, men niks, døra er låst. Så går jeg tilbake til dør 1 og prøver tålmodig igjen, drar kortet over det jeg ikke husker navnet på, og røsker i dørhåndtaket. Ingenting skjer....Så går heisdøren opp og der kommer mannen min. Jeg er nå ganske oppgitt og sier, mens han kommer mot meg: "Arneee, kortet virke itj, det lyse bare rødt hær!!!" Han rusler mot meg og tenker helt sikkert sitt...Og han får rett igjen...Han tar kortet fra meg, kikker på nummeret på døra og sier tørt:" Det dær e itj rommet vårres det, Mona!!!" Shit...igjen....:)






Tuddelu

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar