torsdag 25. august 2011

Frøken Sykesøster.

Selv om ungene, forståelig nok, ikke gledet seg til skolestart, gjorde jeg det. Ikke missforstå meg, jeg elsker å være sammen med ungene mine, de gir meg styrke, energi, kjærlighet og bøttevis med glede, men enkelte ganger, i perioder, kan det nesten bli for mye av det gode.! Så joda, mor i huset gledet seg til tekoppen, røyken og Radio Norge på kjøkkenet i fred og stillhet. Vel, skolestarten fikk en ganske skeiv start her i huset!

Min yngste sønn har ikke reagert særlig positivt på en medisin han fikk av legen pga. lungebetennelse. Vondt i magen og slappfisken er han..! Han dro på skolen på mandag, og jeg fikk kosa meg på kjøkkenet mitt, alene! Men på tirsdag måtte jeg hente ham, og på onsdag tok vi turen inn til legen! Han har hatt en allergisk reaksjon på medisinen han brukte mot lungebetennelsen. Ny tablettkur, med et sterkt håp om at matinntaket blir bedre nå. Så han er hjemme i dag også!

På tirsdag kommer min datter hjem på ettermiddagen med litt hes stemme, tett nese og smerter i øynene, nesa, hodet og tennene..! Jepp, hun har flata ut på sofaen, innsylta i bihulebetennelse. Så da var det å snakke med legen på onsdag om å få tabletter til henne også.

Jeg sliter med et kne som ikke oppfører seg som det skal. I kneskåla smuldrer kulelageret mitt opp. Sakte, men sikkert, og dette gjør ganske vondt, så når vi var til legen måtte jeg også ordne opp med ny resept på "painkillers". Det ble nesten litt flaut, syntes jeg, med 3 forskjellige personer med tre forskjellige resepter. Og ikke nok med det, så sier min sønn til legen: "Hadd'n pappa vorre hjæm no, da har hain å måtte vorre me..!" Min kjære mann, som er på havet i skrivende stund har fått influensa! Så her sitter vi, vondt i magan, vondt i kneet, tette bihuler, drikker te, spiser tabletter, koser oss med godterier for å lappe over at vi ikke spruter av energi og synes egentlig veldig synd på oss selv.

Så jeg fordeler tabletter, nesespray, trøstende ord og klemmer så godt jeg kan! Er jeg redd for å bli smittet? Niks, mor kan ikke bli syk og blir det heller ikke. Jeg har blitt bæsja på, spydd på, fått impulsive snørrnusser uten å ha blitt smittet! Det er bare slik en mamma er, "stålhelse" (bank i bordet).

Neste uke er vi i gang igjen, forhåpentligvis med frisk helse, pågangsmot og en mann som er kommet hjem.

Tuddelu...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar