mandag 22. august 2011

Frøken Melankolsk.

Første skoledag i dag, etter en lang/kort sommerferie! Ungene i huset er skjønt enige om at ferien godt kunne ha vart i 2 måneder til, jeg for min del synes den er mer enn lang nok. Og etter noen dager med innkøring, litt tidligere i seng og mye tidligere oppe om morgenen (the mom from hell), kom alle seg opp i god tid i dag. Minstemann i 6 klasse, mellomste i 9de og eldstemann 1 klasse på vgs. Ohoi....tiden går, jeg består:)

Sommeren har vært herlig. Vi har vært en del på stranda med gode venner og bading i iskald sjø, vi har hatt sene kvelder med de samme vennene med reker, vin og grilling.  Det har vært latter, glede og masse kjærlighet:) Ungene har vokst sine cm i løpet av sommeren, de to største har også på en eller annen måte fått inn en ny dose med hormoner, noe som utarter seg i høylydt diskusjoner om grenser, penger, databruk, innetid...listen er laaaang! *Kua må huske å ha vært kalv*

Min mann fikk plutselig reiseordre forrige lørdag, og på tre timer var han borte. 9 dager er gått siden han dro, og ingen aner når han er hjemme, så jeg får bare kose meg med minner etter tre uker ferie sammen:) Som f.eks. da vi lagde mat på kjøkkenet. Han satt på en stol foran stekeovenen, for å sjekke maten vi grillet der inne. Min gode nabo hadde vært her ei stund, bestemmer seg for å dra, og etter å ha sagt hadet til henne rusler jeg inn på kjøkkenet. Jeg tenker på å rydde litt unna for å dekke på bordet. Min mann står da med ryggen til idet jeg fjerner stolen han satt på og setter den ved bordet. Den stod jo vitterlig i veien da! Jeg glemte jo å si fra om flyttinga av stolen, og plutselig hører jeg et sinnsykt brøl fra kjøkkenet, etterfulgt av banning og et leven uten like! Min kjære mann haddde, meget avslappet, slengt rompa ned der han trodde stolen stod, samtidig som han åpnet døra på steikovnen.Resultat: Min mann havnet i golvet med steikeovnsdøra over seg! Den rev han av i fallet!!!! Åh, hærregud, jeg lo så jeg fikk vondt i magan..:) Han fikset døra dagen etter! Nå sier vi natta på skype, og jeg takker høyere makter for internettet!

Hverdagen er her igjen, med alt det måtte innbære, og heldigvis har vi vært der før, så vi vet hva som kommer..!! Bring it on, jeg er klar..! Jeg fyrer løs mot hormonbomber og diskusjoner, setter grenser, gir masse kjærlighet og omsorg, både til han som tror han ikke trenger det, og til han som krever det, jeg vet jeg er en mamma i nuet, jeg elsker å være mamma, det er livet mitt. Og jeg VET at mine kjære bomber kommer igjen til å sette pris på at jeg er som jeg er....

Tuddelu...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar