fredag 24. juni 2011

Frøken Værsjuk.

"Det er sommer, det er sol og det er fredag!" Dette kunne ha vært riktig, men her stemmer kun fredagen! Det er liksom ikke det at det regner, det bare bøtter ned!! Og det har det gjort veldig mye i det siste! I mitt hode er sommer sidestilt med sol, solkrem, lange dager på stranda, grilling med gode venner, kalde meloner og is! Nå blir det vasking av hus og bestilt pizza fra gatekjøkkenet! Jeg har nå senket håpet fra solrike dager, til en solrik dag! Tenk, en hel dag med sol!

Været i går tok nesten knekken på meg! Jeg satt på stua og småfurtet med ei bok i fanget, da det første skrellet kom, meget overraskende på oss alle i huset! På det tredje skrellet, skvatt jeg opp av stolen, den ristet nemlig. Lyn og torden vekslet på å smelle og blinke rett over hodet på oss, og jeg ble livredd! Med 3 unger på kjøkkenet og meg selv, som den rolige og sindige voksenpersonen, ble til tider trøstet av min 14-årige datter! Og hva gjør jeg jeg når jeg blir redd? Jo, jeg spiser..! Så først kom det en pose med smågodt på bordet, etterfulgt av ei flaske brus. Dette holdt ikke lenge, så fant jeg sjokoladepudding og vaniljesaus i skapet, og dette dyttet jeg ned, mens jeg forberedte ungene på å ta med skåla og løpe ut i bila hvis det neste skrellet fikk plantene i vinduet til å røre på seg! Vi satt og telte sekunder og så lynet rett over tretoppene bare noen hundre meter unna!
Først på kvelden ble det bra, så vi tok en tur på Batteriøya og kikket på St.Hansbålet. Jeg nektet å ta på varme klær, fader heller, er det sommer så er det sommer..!!

I dag våknet jeg til regnet som plasket mot vinduet, og kjente værsjuka ta meg helt nedi tærne!! Og jeg sidestiller nå værsjuka med PMS, jeg blir fryktelig sur! Men det skal sies at like fort som PMS'en er over sola skinner, er fruen meget fornøyd og har glemt regnet igjen:)

Min mann har reist igjen, så det hjelper ikke akkurat på humøret det heller, men jeg skal jobbe for å få ei trivelig helg i heimen, det skal lukte grønnsåpe, jeg skal gå på gulvet uten å føle at jeg går i ei sandkasse, blomstene mine skal slippe å rope at de er tørste på ei stund, og vi skal kose oss med pizza i kveld, foran tv'en med en god film..!!


Tuddelu...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar